Od 16. do 18. června 2017 studenti Východobavorské technické vysoké školy v Řezně (OTH Regensburg) a Západočeské univerzity v Plzni v rámci projektu „Design Sprint“ společně vypracovávali koncepty pro budoucnost obchodování s automobily.
Akce se zúčastnili studenti kurzu Mezinárodní obchodní strategie na OTH Regensburg s vedoucím kurzu Prof. Dr. Thomasem Grollem a studenti ZČU v Plzni. Společně pak všichni v prostorách ZČU v Plzni spolupracovali metodou „Design Sprint“, jejímž účelem bylo vytvoření tří koncepcí budoucnosti obchodování s automobily.
„Design Sprint“ je metoda řízení projektů, která umožňuje interdisciplinárním týmům během několika dní intenzivně pracovat na tématech a v krátkém čase dospět k řešení složitých problémů.
Otázky k projektu poskytla a kontrolovala společnost Audi AG z Ingolstadtu (oddělení Retail Experience). Potřeby zákazníků měly být analyzovány z perspektivy generace Y a následně rozpracovány z toho odvozené požadavky na služby prodejce. Kromě toho měl být obchod s automobily porovnáván z hlediska benchmarkingu a maloobchodních konceptů s ostatními průmyslovými odvětvími.
První otázka byla prozkoumána a zodpovězena studenty OTH před společným víkendem pomocí rozsáhlých interview. Čeští studenti byli zapojeni skrze videokonferenci. Ostatní otázky byly vyřešeny v rámci workshopu „Design Sprint“. Díky tomu mohly být vytvořeny zajímavé koncepty (např. slibný koncept pojistných modelů pro generaci Y). Následně tato řešení mohla být testována i v praxi a prezentována a projednána ve firmě Audi v Ingolstadtu.
Na základě úspěšného průběhu projektu byl v následujícím roce realizován další projekt se studenty v České republice (viz zpráva OTH Regensburg).
Fotky: Prof. Dr. Thomas Groll, OTH Regensburg