Zvolte jazyk

Od 16. do 18. června 2017 studenti Východobavorské technické vysoké školy v Řezně (OTH Regensburg) a Západočeské univerzity v Plzni v rámci projektu „Design Sprintspolečně vypracovávali koncepty pro budoucnost obchodování s automobily.


Akce se zúčastnili studenti kurzu Mezinárodní obchodní strategie na OTH Regensburg s vedoucím kurzu Prof. Dr. Thomasem Grollem a studenti ZČU v Plzni. Společně pak všichni v prostorách ZČU v Plzni spolupracovali metodou Design Sprint, jejímž účelem bylo vytvoření tří koncepcí budoucnosti obchodování s automobily.

Design Sprint je metoda řízení projektů, která umožňuje interdisciplinárním týmům během několika dní intenzivně pracovat na tématech a v krátkém čase dospět k řešení složitých problémů.

Otázky k projektu poskytla a kontrolovala společnost Audi AG z Ingolstadtu (oddělení Retail Experience). Potřeby zákazníků měly být analyzovány z perspektivy generace Y a následně rozpracovány z toho odvozené požadavky na služby prodejce. Kromě toho měl být obchod s automobily porovnáván z hlediska benchmarkingu a maloobchodních konceptů s ostatními průmyslovými odvětvími.

První otázka byla prozkoumána a zodpovězena studenty OTH před společným víkendem pomocí rozsáhlých interview. Čeští studenti byli zapojeni skrze videokonferenci. Ostatní otázky byly vyřešeny v rámci workshopu Design Sprint. Díky tomu mohly být vytvořeny zajímavé koncepty (např. slibný koncept pojistných modelů pro generaci Y). Následně tato řešení mohla být testována i v praxi a prezentována a projednána ve firmě Audi v Ingolstadtu.

Na základě úspěšného průběhu projektu byl v následujícím roce realizován další projekt se studenty v České republice (viz zpráva OTH Regensburg).

Fotky: Prof. Dr. Thomas Groll, OTH Regensburg

  • 3 AP Groll
  • 7 AP Groll
  • 6 AP Groll
  • 8 AP Groll
  • 2 AP Groll
  • 4 AP Groll
  • 5 AP Groll
  • 1 AP Groll
Bayhost stmwk